Thursday, February 24, 2011

sayang suami anda

muahahahhaha
tajuk, over.

why i love my husband?
1. he is my bestfriend,let me tell you why.
he never ever condemn me, accept me for who i am, always there for me, i can talked to him about anything, he knows my deepest secret,i can reach him 24 hours a day, i can do anything with him.he is me.

2.i am so comfortable with him, i can be myself.
bila masa bersama dengan suami, saya tidak perlu berlakon menjadi orang lain atau berpura-pura. setelah maklum didalam post yang sebelumnya, saya memang bukan seorang yang bersopan-santun, dimana apabila cuba menjadi sedemikian rupa saya berubah menjadi seorang perempuan yang gedik. ya ampun....
saya juga pelahap semasa makan, suka duduk bersila atas kerusi walaupun di restoran mahal.coi, dan saya juga ada banyak perangai buruk lain sehingga kan malu dengan diri sendiri walaupun suami tak ada perasaan itu. ahahahahah
tapi saya hormat suami saya.respect wa cakap sama lu. hormat sangat!
(walaupun saya tak kisah kentut di depan suami saya, ya ampun.. tapi saya hormat dia. wth?)

3.he is the only one who understand me so much!
ini adalah kerana dia sangat pemerhati(observer), observer gila. setiap tindak-tanduk saya sudah diketahuinya, kalau nak kerek dibelakang memang tak lepas la(ya allah mintak simpang tak buat semua ni). dia tahu bila ada sesuatu yang tak kena dengan saya. seperti contoh, kalau dia bertanya,kenapa ni? saya akan jawab tak ada apa-apa(jawapan bodoh), dan dia akan tahu ada something wrong immediately tanpa ignorance akan cuba meyelesaikan permasalahan itu.
so sekarang senang straight to the point je la kan? (tak payah aku berlakon, nak berkias-kias nok)

4.he is macho man and so handsome. drools....
okay fine, pertama kali melihat dia(hensemnya mamat body builer ni)yummy yummy, melalui kereta kakak saya semasa berkumpul untuk pergi shopping ditesco membeli barangan BBQ. sumpah berkenan. kecil hati bila si suami masuk kereta kawan perempuan kakak dan tak naik kereta bersama saya dan kakak saya.(coi walaupun sewaktu itu tidak pernah bertegur siapa atau mengenali, sudah gatal-miang rasa macam dia boipren i). di tesco sedaya upaya menarik perhatian si suami walaupun dia buat dek je dekat haku!
terus nyah, tunjuk skill pilih udang dan sebagainya. masih dia buat dekkkk jek.
lepas tu di rumah kawan kakak tunjuk skills buat potato salad. still dia dengan control machonya bakar ayam tanpa henti sepanjang malam. lalu saya cuma mampu mejeling melalui kepulan asap BBQ berperisa macam-macam.

bertemu di ruang tamu pun jeling-menjeling. haram. the only ayat that keluar malam itu ialah, makanlah, sedap ni BBQ. (sebab aku tak makan sangat pun , terlalu miang, control ayu. dan bila difikirkan balik, kompem aku nampak macam gedik kan sebab aku cuba jadi sopan santun, ya allah malunya...)

sekarang suami saya sudah tahu saya sangat pervert.:-D
ps: suami saya mampu mengangkat saya yang gemuk ini. wah.

5.okay fine, saya mengaku saya memang suka sangat suami saya sebab saya obsess dengan dia.FINE SAYA OBSESS!
apa yang suami buat semua senang di mata saya. (walaupun dia kentut) cis. dasar cinta. sumpah saya sangat angau walaupun sudah masuk 3 tahun bercinta. sudah berkahwin masuk 4bulan. angau angau angau. saya sudah angau.

6. he can cook man!
he makes great pulut urian, kerabu, spaghetti, and many more. pergh. suami bila masak, gua memang ehm ehm, pervert. hahahahah lepas makan kompem segala marah,merajuk, hilang.

7. he never ever ever marah me.
tak pernah marah langsung. sumpah bahagia. (or maybe sebab saya baik sangat kan, tak ada perkara nak marah kan) tegur dengan nada yang baik, sopan -santun, hormat. mana tak cair. adoi. sukanya....


pergh dah dua post puji mamat ni, takkan tak dapat ape-ape kot?


No comments:

Post a Comment