Monday, September 9, 2013

Sleeping patten







Aleena oooOOOoOih Aleena

Tidur itu penting tak?
As for me i need to sleep but if my sleep is interupted i am okay with it
Legalah bila jadi mak ni memang la tidur tu terganggu.
Dan tidur itu dah terganggu selama lebih 2 tahun.
Dari start mengandung sehinggalah sekarang.

Masa dalam pantang kan, aku sangat tak suka.satu pergerakan restricted. Kedua sebab
baru nak biasakan diri dengan anak, so schedule hidup tunggang-langgang.
Nak established breastfeeding lagi.
Aku stress gila, luckily my mom realize that and force my bff to come and visit me often.
Rasa macam stress gila sebab baru nak belajar jaga anak kan.

Malam memang paling worse. sebab kau sorang-sorang, nak tidurkan anak.kau sendiri ngantuk.
Nak kacau suami kesian dia kerja besoknya.
Luckily ada buaian, at least dari kol 10 malam sampai 12 malam suami buai anak bagi aku tidur.

and malam has been very troublesome for me.
sebab i want aleena to sleep trough the night so that bila dia awake pagi dia ceria and cergas.
dulu masa aleena ada pengasuh di rumah tak apa lah i can leave her to continue sleeping
but as for now since i had to sent her to the nursery memang kalau malam dia tidur tak cukup dia cranky pagi.

Okay aleena sleep from 7.30 pm to morning. Morning means bila mama bangun dia bangun. Since dia guna my nipple as pacifier, memang gitulah.
anyway at least dia lepas juga la nipple aku.
so in between dia memang akan dream feed. many times. as frequent as hourly. and dulu memang aku weng la bila bangun pagi,
and usually sampai office first things aku minum kopi dulu.

memang la tak tidur lena sekarang. tambah plak kalau tak sihat.lagi la weh.
aleena ni frequently demam. make me feel like a failure mother. hence i blame it on the nursery bahahaha
pedulik. sebab hantar nursery anak aku selalu sakit. settle.so aku rasa kurang sikir burden mak tak guna tu.

Baru-baru ni demam 5 hari. tak tau apa punca. but i blame it on myself sebab selalu sakit and aku makan
habbatus sauda high dose sikit. Panas kan. Demam la budak tu. Stop alhamdulilah terus ok.

anyway, selesai aku breastfeeding. aku nak cuti setahun before ada anak lagi. aku nak rehat sepuasnya.

sebab bila ada anak lagi this cycle continue people!


Ni kes malam tadi aleena bangun banyak kali, Aleena oi bila hang dah besaq baca ni baru hang tau sian mak hang!

5 comments:

  1. aww... look at her..so precious!tengok anak tidoq hati cair...kalau ada marah2 anak sebelum tu pun konfem laa rasa besalah bila tengok dia masa tidoq. nohh...;)

    ReplyDelete
  2. betol...bhhahahahahhaha sebab tu xmau ada anak lagi, sbb dia dok comei lagi. tunggu masa dah cemuih sikit kita buat anak baru hehehee

    ReplyDelete
  3. hahahahaa.....alasan munasabah jugak tu...

    ReplyDelete
  4. i pun baru terpk td..lepas Aisyah 2 tahun nak rehat setahun..3 tahun baru ada adik..ehehe=)..tp mcm tua kot nak kompol anak ramai nt..hahahaha..sanggupke ramai kan..

    ReplyDelete