Thursday, June 21, 2018

Dapur / kitchen kabinet/ english style

Assalamualaikum people,

Topik paling best nak berkongsi! Kitchen kabinet. okay, kitchen kabinet ni ada pelbagai jenis dan material. bentuk is basically depend lah ruang dapur korang macam mana. Aku gunakan nyatuh (kayu wood) sebab aku suka. kena la dengan konsep rumah. warna plak aku opted putih dengan quartz stone hitam galaxy. bila buat renovation dapur ni kena sabar. jangan rush kontraktor. tapi biasanya tak lama sangat pun

So as for me:
ni panaromic view, masuk rumah nampak dapur dulu. tak gila kau? kenalah statement kuat di sini

kalau kau tengok dapur memang sama ada L shape, or u- shape. so nak maximize kan space simpan barang aku choose U shape


this is yard. patut sidai baju kan. tapi sebab aku pakai dryer, hence aku letak cermin dan grill buat wet kitchen. Pasang exhaust fan too


sao ni dapur wet, tapi ada adjustment sebab aku tak suka asing dryer washer camtu. nanti berat nak alih. so aku dryer atas washer
ni dry kitchen aku
so renovation pun bermula. dia start dengan buat partition tiles and simen untuk aku punya dryer dan washer


ni simen dan tiles (then ada masalah sumbat, however to memang defect bangunan so aku kena paksa diorang betulkan. now baru okay)




Then aku beli sendiri sinki dry kitchen (granite sink ) dan paip dapur. but kontraktor beli sinki kecik kat aku untuk wet kitchen and my paip bagak gila. agak frust di situ
granite sink
the begining







tukar subway tiles :-)
wet kitchen
dry kitchen

tinggal subway tiles dan paip air

tinggal habiskan subway tiles dan pasang paip air
nanti bila dah siap i will update this post
updated, dah siap pasang paip air yang over.
satu mak sedara bagi harga rm 700 kau
satu lagi beli and dia ada hose xtra yang kau boleh pusing-pusing




No comments:

Post a Comment